Aktuális :: A kórusunk a Hargita tetején…

2019.május.17.
A kórusunk a Hargita tetején…
2019. május 2. és 6. között a Bolla Géza gyermekkarunk a cserekapcsolat ápolására Székelyföldre utazott.

A kóruséletrajz szerint immár hatodik alkalommal voltunk a szentegyházi Gyermekfilharmónia vendégei. Az első napon Nagyváradon „akusztikai próbát” tartottunk a Szent László- székesegyházban, majd   városnézésen vettünk részt, melynek egy hirtelen jött zápor vetett véget. Este Kolozsvár külvárosában aludtunk, itt pihentük ki a hosszú utazás fáradalmait. Másnap a 44 fős kiránduló társaság meglátogatta a bözödújfalusi falurombolás emlékhelyét. Elhelyeztük a kokárdadíszes koszorúnkat, és a kórus elénekelte a székely-himnuszt. Utunkat folytatva Szovátán, Parajdon keresztül értünk Farkaslakára. Itt ismét koszorúztunk: Tamási Áronra és a híres regényhősére, Ábelre emlékeztünk, majd kirakodóvásár várt bennünket az emlékművel szemben. Itt mindenki szórhatta a pénzét, mint ahogy a rendes turisták szokták. A harmadik koszorúnkat Orbán Balázs kapta Szejkén, akinek az emlékművéhez   sok-sok székely-kapun keresztül futottunk föl a domboldalra. Ezt csoportkép is bizonyítja. Este a Gyermekfilharmónia és vezetőjük Haáz Sándor fogadott bennünket Szentegyházán a Múzeum szállóban csuda finom vacsorával. Ezt követte a Gyermekfilharmónia ünnepi koncertje, ahol mi is felköszöntöttük őket fennállásuk 37. évfordulóján. Ezt követte a fáklyás felvonulás Szentegyháza Fő terére és az utcabál. Másnap közös reggeli után szekereken, traktorokon, teherautókon vitték föl a vendégkórusokat a Madarasi- Hargitára. Az előre megtervezett faültetés 9 órakor kezdődött: megkaptuk a fenyőcsemetéket, a kapákat, a kesztyűket, és irány a meló! Ki nagyobb, ki kisebb szorgalommal dolgozott, de a lényeg az, hogy párszáz ember 9000 facsemetét ültetett el a helyi erdőbirtokosság szakemberei szerint délután két óráig. Jutalmul székely-káposztát főztek nekünk a helyiek egy óriási bográcsban. Este a művelődési házuk dísztermében az első fellépők az akrobatikus rokisok voltak: Vargha Kitti, Vargha Zita, Zalaváry Enikő és Neuherz Richárd. Hatalmas vastapsot kaptak! Ezután a kórusunk elénekelte a Fertő-parti gyerekhimnuszt Árki Bendegúz, 7. osztályos tanuló gitárkíséretével, majd részleteket adtunk elő a Vígszínház jelenleg is nagy sikerrel futó zenés darabjából. Címe: A Pál utcai fiúk. Zongorán kísért: Árki Eszter, 8. osztályos tanuló. Hangulatos, sikeres előadást láthattunk. Utánunk a dunakeszi iskola mutatkozott be a citerazenekarral és a tánccsoporttal. www.fili.ro

Vasárnap hazafelé Korondon elköltöttük a maradék pénzünket, és Berettyóújfalun, a Katalin panzióban volt a tranzitszállásunk. Itt felköszöntöttük az édesanyákat anyák napján, akik bennünket kísértek. Köszönöm a hegykői önkormányzatnak, mint fő támogatónknak az utazáshoz való hozzájárulást és a kórustagok szüleinek mindenfajta segítségét:

Erzsi néni

Videók:

Akrobatikus rock & roll páros

Akrobatikus rock & roll formáció

Fertőparti gyermekhimnusz

Kapcsolat

Cím

9437 Hegykő, Iskola u. 7-9.